CYFROPOL

język polski przed maturą

Przed maturą!

JĘZYK POLSKI

Pomysły na lekcje ...

JĘZYK POLSKI

Testy, sprawdziany, ...

JĘZYK POLSKI

Stwórz swoją www

Twój e-mail
Treść wiadomości
wyślij
wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

 BLOG - LITERATURA, MATURA, KULTURA

20 grudnia 2019
Powieść Ślepiec ma swój odrębny charakter i klimat - a to już jest coś w morzu kryminałów zalewających polski rynek czytelniczy. Czornyj podejmuje się próby opisu momentu agonii bohaterów, obrazując ostatnie błyski i obrazy  świadomości. A potem pokazuje cierpienie bliskich, wstrząsające skutki utraty - jak to ma miejsce w przypadku komisarz Lizy Langer.      Przyjrzyjmy się powieści Ślepiec bliżej ...
05 sierpnia 2019
     Trzeci tom z komisarzem Forstem zatytułowany "Trawers" przygważdża czytelnika do fotela jeszcze bardziej niż poprzednie. Remigiusz Mróz wie, jak budować napięcie i w jaki sposób dozować wiedzę o postaciach, by z jednej strony zagęszczać tajemniczość, a z drugiej - zaskoczyć takim obrotem akcji, że zdumiony czytelnik chciałby się znaleźć w więzieniu jak Forst, by dysponować bezmiarem czasu i móc czytać dalej ... .      Powieść "Trawers" - tak zresztą jak niemal wszystkie książki Mroza - zawiera sporo odniesień do rzeczywistości społeczno-politycznej ostatnich lat. I to też jest niebywały walor tej prozy
05 sierpnia 2019
     Remigiusz Mróz stosuje dwie strategie w swoich powieściach: powtarza i zaskakuje. Powtarzalność dotyczy rysów osobowości, charakteru i temperamentu bohaterów, zaś zaskoczenie wynika ze świetnych pomysłów dotyczących kierunku rozwoju akcji.
31 lipca 2019
    Powieść Remigiusza Mroza "Przewieszenie" to drugi tom cyklu z komisarzem Forstem. Topografia Tatr przedstawiona przez pisarza bardzo wiernie. Atmosfera wędrówek górskich - no cóż, wzmocniona poczuciem zagrożenia płynącego tym razem nie z sił natury, ale ze złowrogiej pasji tajemniczego mordercy. Ale kto wie, czy siła tej powieści kryminalnej Mroza nie bierze się z niezwykłej kreacji komisarza Wiktora Forsta, człowieka skomplikowanego wewnętrznie, bardzo nietaktownego, jak gdyby celowo burzącego relacje z innymi.